Być pierwszym w wynikach wyszukiwania Google na ogólną, bardzo konkurencyjną frazę. Kto by tak nie chciał? Pozycjonowanie sklepów i witryn z usługami nie jest jednak tak proste, jakby się to mogło wydawać osobom niewtajemniczonym w te tematy. Związane z nim działania obejmują wiele obszarów, a zajmują się nimi specjaliści, których głosu rozsądku, popartego doświadczeniem, warto jest posłuchać. Z niniejszej treści dowiesz się, na jakie pozycjonowanie sklepów i witryn z usługami warto się zdecydować, a przy czym nie warto się upierać.
Pozycjonując sklep patrz na konkurencję
Wiele osób, decydujących się na pozycjonowanie sklepów w internecie, chce uzyskać dobre wyniki w wyszukiwarce Google niskim kosztem, często nie patrząc nawet na konkurencję. Jest to bardzo złe podejście do tematu, nieraz kończące się niezadowoleniem oraz zarzutami względem osób, którym zlecono konkretne zadania. Pozycjonowanie sklepów powinno zacząć się od dogłębnego researchu konkurencyjnych pod różnymi aspektami stron. Jeżeli ich właściciele, co można od razu zauważyć, korzystają z usług agencji marketingu internetowego i w tym celu przeznaczają na tego typu działania pokaźne pokłady gotówki, to nie można się dziwić, że trudno ich prześcignąć. Okrojone i ograniczone na wielu płaszczyznach działania SEO nie są w stanie zagwarantować podobnych efektów. Zrezygnowanie jednak z nich kompletnie może przynieść danej stronie więcej szkód niż pożytku.
Czasami lepiej zrezygnować z niektórych fraz
Szybkie dostanie się do top 10 w wyszukiwarce Google na ogólne, konkurencyjne frazy? Jest to mało prawdopodobne. Pozycjonowanie sklepów w internecie nie powinno opierać się tylko na tym. Często warto postawić na hasła bardziej sprecyzowane, niż takie, które wypromowały sobie rozpoznawalne marki, czy też giganci korporacyjni. Nie opłaca się być w tym temacie upartym, gdyż można spożytkować swój czas na inne frazy, mające w przypadku konkretnej strony dużo większy potencjał.