Domena - jak wpływa ona na proces pozycjonowania

Domena – jak wpływa ona na proces pozycjonowania

Na proces, obejmujący pozycjonowanie sklepów i portali z usługami, składa się wiele aspektów, które czasami są korzystne dla przeprowadzanych w tym temacie działań albo też wręcz przeciwnie – opóźniają osiągnięcie zadowalającego wyniku. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak duży wpływ na widoczność w wyszukiwarce Google ma domena oraz jej historia. Z niniejszej treści dowiesz się, dlaczego warto czasami przyjrzeć się jej bardziej.

Historia domeny – Google zwraca na to uwagę

To, jak długo konkretna domena istnieje, przekłada się w dużej mierze na Google oraz pozycjonowanie sklepów w internecie. Im wykazuje się ona dłuższym stażem, tym lepiej jest ona postrzegana. Nic więc dziwnego, że działania, mające na celu zwiększyć widoczność w sieci, są o wiele bardziej skuteczne i łatwiej jest pozycjonerom wypromować konkretną witrynę, nawet do top 10. Kij jednak ma zawsze dwa końce i należy na to w szczególności uważać.

Sprawdź, czy domena była kiedyś karana

Nowa domena to niepodważalnie wyzwanie, zwłaszcza dla kogoś, kto dopiero zaczyna dbać o pozycjonowanie sklepu bądź też innego gatunku witryny. Dla robotów Google stanowi ona zagadkę, do której zbliżają się z wielką ostrożnością. Jak można polecać użytkownikom portale, gdzie nie zna się intencji ich właścicieli, a zamieszczane tam treści nie są jeszcze sklasyfikowane? No właśnie. Z nową domeną trudno ulokować się w top 10. Jednak i te starsze domeny z historią, zwłaszcza w momencie odkupienia, mogą mieć swoje za uszami. Naniesione kary w postaci filtrów różnego rodzaju z pewnością nie wpływają korzystnie na pozycjonowanie sklepów w internecie, a ich zdjęcie może potrwać nawet kilka miesięcy, z czym trzeba się liczyć.