Pozycjonowanie a działania off-site

Pozycjonowanie a działania off-site

Pozycjonowanie sklepów i innych witryn, na których umieszcza się różnego rodzaju oferty, skupia się na wielu działaniach. Można podzielić je na dwie kategorie. Jedna z nich opiera się na czynnościach, obejmujących daną domenę, zaś druga na wszystkim tym, co znajduje się poza nią, jednak znacznie wpływa na jej widoczność w sieci. Mowa tu oczywiście o optymalizacji off-site, czyli działaniach, bez których pozycjonowanie sklepu byłoby niepełne. Dowiesz się o nich więcej z poniższej treści.

Linkowanie – bez tego nie ruszysz

Linki do pozycjonowania sklepów to konieczność, jeżeli chce się być widocznym w sieci. Aby jednak były one w pełni wartościowe, to trzeba pamiętać o tym, żeby:

  • umieszczane były tylko na wartościowych stronach. Portale zaliczane do tych z kategorii spamerskich z pewnością nie przyniosą żadnych korzyści,
  • pojawiały się regularnie i stopniowo. Zamieszczenie jednorazowo armii linków na wielu stronach może przynieść efekt odwrotny, do tego zamierzonego.

Dlatego między innymi pozycjonowanie sklepu w internecie warto zostawić sprawdzonym agencjom marketingowym. Dzięki nabytemu na przestrzeni lat doświadczeniu z pewnością utworzyły one listę witryn, które świetnie nadają się do tego typu działań.

Liczy się jakość, nie ilość

Działania off-site to podstawa, na której w dużej mierze opiera się pozycjonowanie sklepów. Wartościowe linki, oczywiście w odpowiednim czasie i odstępach, umieszczane mogą być na blogach, forach, zapleczach, jak i w sprawdzonych katalogach i social mediach. Możliwości, jak widać, jest dużo, należy wykorzystać je jednak w odpowiedni sposób.